Udgivet i

Gode grunde til at bruge Yammer i din virksomhed

pexels rfstudio 3810754 - Gode grunde til at bruge Yammer i din virksomhed

Her kigger vi på en række grunde til hvorfor, at du bør bruge Yammer i din virksomhed. Yammer er et program, der er inkluderet i Office 365.

Hvad er Yammer?

I dag er det vigtigt for virksomheder at være i kontakt med hinanden. Yammer kaldes for et socialt netværktøj, hvor det bliver nemmere at komme i kontakt med andre samt være tilgængelig for dine medarbejdere.

Det vil altså sige, at med Yammer kan dig og dine medarbejdere hurtigere komme i kontakt med andre både, når I skal diskutere forskellige idéer, vidensdele eller noget helt tredje.

Fordele ved Yammer

Der er en del forskellige fordele ved Yammer. Her kan du finde et udpluk af de fordele, din virksomhed kan opnå ved at gøre brug af denne platform.

Øger engagementet

Yammer gør det nemt at sende opdateringer, skabe interesse og øge engagementet i din virksomhed. Medarbejdere kan sende opdateringer, afstemninger, begivenheder og meddelelser til hinanden. Det kan i sidste ende også være med til at forbedre arbejdskulturen uanset virksomhedens størrelse.

Kan altid holde sig opdaterede

Dine medarbejdere får mulighed for altid at holde sig opdaterede uanset, hvor de er henne eller, hvad klokken er.

Samarbejdet forbedres

I og med at medarbejdere nemt og hurtigt kan komme i kontakt med hinanden, kan det forbedre samarbejdet markant. Det er meget enkelt at kommunikere via Yammer, hvorfor dine medarbejdere heller ikke skal bruge en masse tid på det. Desuden kan medarbejdere kommunikere med hinanden i mindre grupper.

Udgivet i

Sådan skaber du et bedre miljø i et åbent kontor

pexels cowomen 2041629 - Sådan skaber du et bedre miljø i et åbent kontor

Rigtig mange virksomheder har i dag åbne kontorer. Mens nogle sørger for at skabe de mest optimale rammer for deres medarbejdere, er der andre, som slet ikke tænker over det. Dog er det vigtigt at skabe et produktivt og godt miljø i et åbent kontor, da medarbejdere ellers hurtigt kan blive forstyrrede. Her finder du tips til, hvordan du skaber et bedre miljø i et åbent kontor.

Optimering af kontormiljøet

Sørg for både at overveje ventilation, belysning og lydisolering, når det kommer til udformningen af rummet. Overvej om det er en fordel med flytbare møbler og skærme, såsom gulvskærme, så rummet kan inddeles med skillevægge. Det vil ikke kun give mere privatliv for medarbejderne, men også sørge for en bedre akustik og et bedre arbejdsmiljø.

Sørg for at der er ryddeligt

Det er vigtigt at alle holder deres skrivebord pænt og ryddeligt på et åbent kontor. Det kan nemt gøres ved hjælp af opbevaringsplads i form af skuffer, kasser, arkivskabe m.m.

Inddrag medarbejderne

Ved at inddrage dine medarbejdere i at skabe guidelines og retningslinjer for kontoret vil det være nemmere at bevare et godt arbejdsmiljø. Hvis hele kontoret bliver enige om specifikke procedurer i forhold til, hvornår man må forstyrre hinanden m.m., vil det gøre det hele nemmere.

Det er ligeledes en fordel at diskutere, hvordan telefonopkald, samtaler og så videre håndteres, når der er tale om et åbent kontormiljø. Selvom det ikke er alle, der er vilde med for mange regler på et kontor, kan det i sidste ende være med til at forbedre arbejdsmiljøet.

Udgivet i

Trænger du til lederudvikling?

austin distel jpHw8ndwJ Q unsplash - Trænger du til lederudvikling?

Hverdagen som leder i en virksomhed med mange medarbejdere under sig kan være en udfordring. Det er svært at tilgodese hver enkelt medarbejder – og sørge for at de hver især får en god dagligdag på arbejdspladsen.

Når du har været leder i en virksomhed i mange år, kan der nemt danne sig en rutine – og det behøver ikke være negativt. I nogle tilfælde ændrer teknologien og samfundet sig bare, og så kan dagligdagens rutiner hurtigt forældes. Det er ikke altid nemt at udvikle sig, når man er leder – og det er ikke altid, at de resterende medarbejdere kommer med feedback. I sådan et tilfælde kan et kursus i lederudvikling være til stor gavn for både dig og dine medarbejdere.

Få værktøjer til lederudvikling med et effektivt lederkursus

Med et kursus i lederudvikling bliver du præsenteret for en masse læringsprocesser, der kan udvikle både dig, din organisation og dit team i en positiv retning. Hvis du tager et lederkursus hos Stifinder kan du blive inspireret til at udforske dine egne holdninger og fremgangsmåder – og ud fra det blive en endnu bedre leder.

En god leder holder overblikket fra start til slut, når et ambitiøst mål skal fastsættes samt realiseres. Det vil bidrage til et bedre arbejdsmiljø og en god stemning blandt du og dine medarbejdere. Stifinder tilbyder en bred vifte af forskellige programmer, som kan være behjælpelige overfor dig. Der kan være stor forskel på hvilke udfordringer, du har som leder – og vi har designet hvert enkelt forløb således, at du får udvidet dine kompetencer.

Udgivet i

Sådan vælger du den rigtige makulator

richard dykes SPuHHjbSso8 unsplash - Sådan vælger du den rigtige makulator

Står du ofte og tænker, hvor skal jeg gøre af alle de fortrolige papirer, som jeg ikke længere skal bruge? Så er en makulator helt klart svaret på dine bønner. Den er hurtig og effektiv til at skaffe fortrolige dokumenter af vejen, så du kan have god samvittighed.

Det kan en makulator gøre for dig

Mange tror fejlagtigt, at en makulator kun kan lave papir om til fine små ukendelige strimler. Det er naturligvis rigtigt, at den laver papirark om til strimler. Men vidste du, at mange makulatorer også snildt klarer at destruere kreditkort, CD’er eller DVD’er?
En makulator er altså en lille effektiv maskine, der kan bortskaffe alt fortroligt materiale på bedste vis. Det er smart, at din makulator kan klare andre ting end kun papir, da du ikke behøver at bekymre dig om, hvorvidt der eventuelt ryger en hæfteklamme eller papirklips med.

Hvordan vælger jeg en makulator?

Det kan godt være, at du tænker, at en makulator er alt for stor og dyr til dit lille kontor. Sådan hænger det heldigvis ikke sammen. Der findes en makulator til kontorer i alle størrelser – både de små og de store.
Når du skal vælge en makulator, så kig på følgende:

  • Størrelse
  • Kapacitet
  • Pris
  • Udseende

Hvis du har et bestemt budget, så start med at kigge på, hvilke modeller, du kan få inden for budgettet. Kig derefter på makulatorens kapacitet, så du sikrer, at den matcher dit behov. Slut af med at kigge på størrelsen og udseendet, så du får en makulator, der passer til dit kontormiljø.

Udgivet i

Indret dit kontor optimalt fra starten

jumpstory download20200527 080730 - Indret dit kontor optimalt fra starten

Skal du i gang med at opstarte en virksomhed, eller skal du til at have et hjemmekontor? Så kan det være lidt af en opgave at gå i gang med indretningen. For hvordan sikrer du, at din arbejdsplads er optimal? Det gør du ved at investere i møbler og anden inventar, der forbedrer dine arbejdsbetingelser.

Valg af kontorstol

Det kan være svært på forhånd at vide, hvilken kontorstol der matcher dig og din arbejdsplads. Du skal formentlig sidde mange timer på kontorstolen. Derfor er det vigtigt, at du sidder godt og ergonomisk korrekt, så du undgå smerter diverse steder.

Der er et hav af muligheder, når det kommer til kontorstole. Der findes både de almindelige kontorstole med og uden armlæn, sadelstole, balancestole og en del andre typer kontorstole.

Du skal ligeledes være opmærksom på, at nogle kontorstole er designet til, at du kan sidde i dem i flere timer end andre.

Valg af bord og lampe

Langt de fleste, der arbejder på et kontor, foretrækker et hæve/sænkebord, da de derved har mulighed for at indstille bordet, når de henholdsvis sidder eller står op og arbejder. Det er en fordel at kunne skifte mellem de to positioner, så du skiftevis kan sidde og stå på de ekstra travle dage.

Belysningen ved en kontorarbejdsplads er også vigtig. En forkert belysning kan nemlig irritere dine øjne, give hovedpine samt smerter i nakke, skuldre og ryg, hvorfor dette også er en faktor, du skal overveje.

Udgivet i

Find den perfekte firmagave

jumpstory download20200527 070251 - Find den perfekte firmagave

For mange virksomheder ligger der en stor udfordring i at finde den perfekte firmagave år efter år. Om det er til jul, påske eller ved sommerferiens start, at medarbejdere, samarbejdspartnere og kunder skal forkæles med en erkendtlighed, skaber ofte den samme panik. Hvad er det egentlig, der gør modtagerne glade for gaven?

Få hjælp af en erfaren firmagavevirksomhed

Hvis dit firma føler, at det er en svær proces hele tiden at være på forkant med at finde en ideel firmagave, så søg hjælp hos Bach-promotion.dk. Vi er en erfaren firmagavevirksomhed, som har fingeren på pulsen. Det er vores første prioritet konstant at følge med tiden, så vi hele tiden udvikler os og er på forkant med, hvad du og dit firma har behov for i forbindelse med firmagaver.

Find inspiration til din næste firmagive

På vores webshop kan du finde firmagaver her. Der er masser af inspiration at hente til eksempelvis: jubilæumsgaver, julegaver og påskegaver. Ønsker du en anden type firmagave, så har vi opdelt vores gaver i kategorier som personlig pleje, computer og tele-tilbehør, gavekurve, ting til boligen m.m. Du kan derfor nemt danne dig et overblik, og se hvad der gemmer sig af spændende ting bag vores overordnede kategorier.

Vi oplever, at især vores kategori med ”Vælg selv gave” er et stort hit. Mange firmaer foretrækker dette, da deres medarbejdere derved frit kan vælge, hvad de har behov for.

Udgivet i

Mangler du inventar til en bagerbutik?

691 - Mangler du inventar til en bagerbutik?

Noget af det vigtigste, når det kommer til butikker, er indretning og inventar. Hvis du mangler det perfekte inventar til din bagerbutik, så er Inventa klar til at hjælpe dig.

En af Danmarks førende producenter af inventar hedder Inventa. Når det kommer til indretning og design af inventar til alle typer brancher, er de din bedste ven. De har næsten 70 års erfaring og har en stab af medarbejdere, der leverer et solidt håndværk og nogle stærke designs, der opfylder alle dine behov og ønsker. De kan hjælpe dig med alt fra planlægning til design, indretning og den praktiske produktion af bagerinventar. De har fabrik og hovedkontor i Spøttrup i Salling.

Når du vælger Inventa, får du en løsning, der er nøje gennemarbejdet. Lige fra den første idé til det færdige resultat, og uanset om du ønsker en individuel løsning eller en totalløsning, hvor de tager sig af det hele. Du får en løsning, der er nøje gennemarbejdet fra den første spæde idé til det færdige resultat. Og så er Inventa nogle, du kan stole på. Deres motto er nemlig ’Et ord er et ord’.

Og de har da også nogle fornemme projekter på CV’et. De har blandt andet designet og specialbygget en ny disk og vinduesvitrine til det prestigefyldte konditori La Glace i København. Et gammelt konditori, der går tilbage til 1870 og således er en traditionsrig og kvalitetsbevidst virksomhed, kendt af mange i hele Danmark. De diske, Inventa har leveret, følger den gamle disks forløb og er nu med to kølede sektioner, en ukølet og en frostsektion under bordpladen. For både disk og vitrine gælder det, at det er af høj kvalitet og gode materialer, såsom mahogni, messing og marmor.